Cum infiintez un S.R.L?

1. Primii pasi

  • Verifica actele necesare pentru infiintarea firmei la Registrul Comertului din orasul tau si cere toate declaratiile de care ai nevoie (se pot obtine si online de pe pagina ONRC)
  • Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare denumire firmă (original) Poti descarca de aici un Formular completată cu 3 denumirii, în ordinea preferinţelor, respectiv de verificare disponibilitate  *Daca se rezervare emblemă (Logo) poti descarca de aici Formularul
  • Stabileste sediului social – Intocmirea contractului de inchiriere/ comodat pt spatiu intre între detinatorul imobilului şi firma
  • Realizarea Capitalului Social – asociatul/asociaţii trebuie să depună capitalul social, de minim 200 de lei, la orice banca. Se obtine o chitanta care se anexeaza la dosarul ce se va depune in vederea inregistrarii
  • Completeaza formularele si declaratiile solicitate (vezi pasul urmator)

2. Completarea si depunerea dosarului in vederea inmatricularii

Înregistrare

  1. Cererea de înregistrare (original) – formular;
  2. Anexa 1 privind înregistrarea fiscală – formular şi, după caz, Anexa 2 privind investiţia străină  – formular;
  3. Declaraţia-tip pe propria răspundere semnată de asociaţi sau de administratori din care să rezulte, după caz, că:
    • persoana juridică nu desfăşoară la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (model 1 – original); 
    • persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2 – original);
  4. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării denumirii firmei și, după caz, a emblemei  – detalii ;
  5. Dacă este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevăzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare –  detalii;
  6. Actul constitutiv (original) – detalii (Modele acte constitutive: SRL asociat unicSRL mai mulți asociațicomandită simplănume colectiv);
  7. Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social și, dacă este cazul, înscrisul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu secundar. – detalii;
  8. Dovezile privind efectuarea vărsămintelor aporturilor subscrise de asociaţi la capitalul social (copii), cu excepția societăților cu răspundere limitată – detalii;
  9. Actele privind proprietatea pentru aporturile în natură subscrise şi vărsate la constituire; în cazul în care printre acestea se afla şi imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate (copii certificate) – detalii;
  10. Declaraţiile date pe propria răspundere, după caz, de către fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numită administrator sau cenzor, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calităţi  – detalii;
  11. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie certificată de parte);
  12. Specimenele de semnătură ale reprezentanţilor societăţii (original) – detalii;
  13. După caz, declaraţia autentică pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România, în original şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public – detalii;
  14. Informaţiile din cazierul fiscal al asociaţilor, acţionarilor, membrilor şi reprezentanţilor legali sau desemnaţi, care au obligaţia prezentării certificatului de cazier fiscal (original) – detalii;
  15. Dacă este cazul:
    • actele de înregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice (copie certificată) – detalii;
    • avizul asociaţiei de proprietari privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 196/2018 (completat pe formular – tip – original) – detalii;
    • mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică (copie certificată); 
    • dovada autorizațiilor/avizelor eliberate de autoritățile competente ca o condiție prealabilă înmatriculării în registrul comerțului, când emiterea unor astfel de autorizații/avize este prevăzută de lege,  dovezile privind îndeplinirea condițiilor prevăzute prin legi speciale, corespunzător domeniului de activitate, avizele prealabile prevăzute de legile speciale (în original sau copie certificată) – detali ;
    • dovada privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original); – detalii
  16. Declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice – detaliiformular – tipmodel orientativ declarație beneficiar real (înscris sub semnătură privată)GHID de completare „Declarație privind beneficiarii reali”;
  17. Dovezile privind plata tarifului legal – detalii:

3. Demersuri ulterioare

  • Deschidere cont de virament bancar
  • Realizarea unei ştampile;
  • Mers la ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală) pentru a depunde Declaraţia 010privind înregistrarea fiscală;
  • Realizarea de modele de facturi şi chitanţe speciale pentru firma ta.
  • Inregistrarea contractelor de munca cel mai tarziu in ziua lucrătoare anterioara inceperii activitatii si intocmirea fiselor de post ale salariatilor
  • Redactarea și afisarea regulamentului de ordine interioara, semnat de toti angajatii;
  • Semnarea de contracte pentru protecția muncii și PSI, precum și pentru medicina muncii-pentru firmele care au angajați;
  • Procurarea, fiscalizarea, personalizarea și programarea casei de marcat cu coduri pentru fiecare produs/serviciu
  • Obtinerea tuturor autorizatiilor de functionare in functie de codul CAEN

Infiintarea firma